karingroen.reismee.nl

week 2

Huis schoon , was gedaan , eten gekookt ... omg word ik dan misschien toch ooit een huisvrouw... . Nou ik dacht het niet! Na 3 keer af te hebben gewassen, is het de beurt aan meneer zou je denken. Zegt hij dood leuk , hier doen de vrouwen dat (mijn gedachten: ja zodat jij lekker voetbal kan kijken, aanmehoella).Dus heb ik op deze opmerking een aardig antwoord gegeven. Deze ging als volgt: Ik ben je huishoudster niet en als je wel iemand wil die alles voor je doet heb je aan mij de verkeerde . Met als gevolg dat hij (na een uur..) toch even heeft af gewassen. Het duurde even maar het kwartje is gevallen

Tongue out

We zijn naar een kapsalon geweest , ik was best benieuwd hoe ze hier een kapsel creëren. Ik geloof niet dat ik qwa knippen veel kan leren . Als ik zie wat voor materialen ze gebruiken zou ik gillend weg rennen als hij m'n haar zou knippen. Het epileren met een touwtje zou ik wel willen leren, dus is het mij uitgelegd en oefen ik het nu op Ali z'n hand

Tongue out
Ook het scheren leek alsof je het zomaar gewoon even doet... dus kreeg ik het mes in m'n hand om het even op vriendlief z'n gezicht uit te proberen. Ik zag de paniek in Ali z'n ogen dus heb het maar niet gedaan ...
Tongue out
nee zo erg was het ook weer niet maar ik vind het zelf toch te eng om een mes op iemands gezicht te zetten, Ali blij
Tongue out
Wel kreeg ik de uitnodiging om iedere dag langs te komen zodat ik het kan leren , dus wie weet over een paar weken ...

Groente en fruit kan je hier het beste kopen om de markt. Het kost ook allemaal geen drol. Van de week 1 grote , 4 normale en 2 kleine handdoeken gekocht voor nog geen 20 euro. Een vergiet voor 0.40 cent , volgens mij is de action nog duurder. Maar zo ook op de markt dus. We hebben aardbeien, tomaten, komkommers, appels en sinasappelen gekocht, van dit alles 1 kilo en waren nog geen 7 euro kwijt.

Ook zijn we bij een vrouw langs geweest die zelf heel waarschijnlijk terug moest naar Nederland en daarom wat spulletjes had die ze weg deed. Daar zat van alles bij, van boorden tot theedoeken, erg fijn want die kan je bijna niet vinden hier. Alles is opgeruimd en heeft z'n eigen plekje en het meeste is ook al gebruikt dus we konden het allemaal goed gebruiken

Tongue out
Ze had die middag een sollicitatie gesprek en is aangenomen , ook had ze een leuke mededeling... ze zochten nog meer mensen , voor het transfer van het vliegveld in Alanya naar de hotels. Als ik een verblijfsvergunning aan kon vragen kon ik maandag op gesprek komen. Het was voor Neckerman en hun zouden ook mijn werk vergunning regelen, helemaal perfect dus. Ik helemaal gelukkig , totdat we bij het politie bureau aankwamen om te vragen wat er allemaal voor nodig is. Een paspoort ! laat ik die nou net niet hebben. Dus geen werk voor mij . Dan maar een Turks telefoon nummer aanvragen. Als je een Nederlandse telefoon hebt moet je deze laten registreren wil je een Turkse sim kaart erin kunnen doen. Wat heb je daar voor nodig... een paspoort ! vrijdag was dus een regel rechte kut dag maar ja. Als ik weer terug ga weet ik in ieder geval dat ik een paspoort aan vraag, dat maakt het allemaal een stuk makkelijker .

We zullen zien wat volgende week ons gaat brengen

Laughing

Reacties

Reacties

annet

nou weer heel wat geleerd en zo als je schrijft heb je het ook nog naar je zin kijk weer uit naar het volgende verhaal
groetjes annet

Cees vd Marel

Geweldig verhaal

nel van der marel

Karin als het niet lukt om te gaan werken dan kan je ook een boek gaan schrijven over al je belevenissen.
We zitten echt te genieten van je schrijfstijl.
Maak nog maar veel plezier want je heb tenslotte ook nog vakantie!!!!

Groetjes Nel.

martha

wat een leuk verhaal weer,ik kijk uit naar volgende week groetjes martha

katie

Wie had dat ooit gedacht. Kaat wordt al een huisvrouwtje. Ik heb weer genoten van je story. Paspoort krijgen zal niet zo makkelijk zijn. Doe wat je hart je ingeeft. Ennne, Ali kan nu afwassen misschien ook stofz?

Dag meis, tot na je volgende bericht.

anja groen

Het is weer een pracht verhaal en wilde dat ik een vogeltje was, zodat ik op het balkon mee kon kijken naar mijn huishoudelijke dochter.

anja van iperenburg

Al ontken je nog zo hard dat je een huisvrouw wordt, ik weet het zo net nog niet. Volgens mij ben je aardig op de goede weg.
Groetjes, Anja

Sandra

Heb je belevenissen gelezen. Soms wel een beetje jaloers, niet op de huishoudpraktijken maar het leven daar. Niet dat ik daar nu 3 maanden zou blijven maar toch. Het is een heerlijk land en de mensen zijn zeker heel gastvrij. Dat zal je nu meer meemaken dan als je met vakantie bent. Geniet lekker van alles daar!! Buy the way. Als Sebaat bij zijn ouders is neemt hij de telefoon van zijn moeder waar een turkse gsm kaart in wordt gedaan. Misschien is er in de familie- of kennissenkring iemand die een telefoon over heeft???

Groetjes en veel plezier, daarbij die van mij doet meer dan alleen afwassen maar ja daar zit niets Turks meer in (behalve het niet eten van varkensvlees). Ik herken het gevoel, ik spreek ook geen woord Turks (kan wel wat woordjes verstaan).Nu is het anders als je er een weekje bent of drie maanden.

Sandra

sorry Sandra van Gerry en Piet

rose

HOI hoi wat word ij een huishoudster ga zo door.
De temperatuur is vast warmer als hier .
Het is wel een knappe bink zeg
Geniet er van want die maanden zijn zo voorbij

doei

monique

Hoi karin en hoe gaat het met de lijn, ben je al kilo s kwijt met al dat lekkere fruit. vraag gelijk ook aan de kapper hoe dat werkt met het verwijderen van oorhaar hi hi

karin

haha nou niet echt , ik sport iedere dag maar eet ook niet heel goed :P , wel bijna iedere dag fruit maar dan gooit ali poedersuiker ovr de aardbeien , is best lekker maar niet goed natuurlijk, dat met die oorharen vink maar eng , is echt een vlammetje wat ze tegen de huid aantikken :S

Mielang

Heb genoten van je verhalen groetjes uit grauw Nederland hihi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!