karingroen.reismee.nl

2 weken in 1

Tongue out
Nou ik heb dus de hele dag voor niks binnen gezeten. De doos kwam pas op vrijdag ipv woensdag. Ik helemaal blij , zegt die meneer dood leuk : dan krijg ik nog 86 lira van u. Pardon ... alsof ik even 86 lira zo heb liggen
Undecided
. Hij was wel zo aardig om me vertellen dat ik hem ook gewoon bij het postkantoor kon ophalen. Gelukkig is dat niet zo heel ver. Die doos was 18 kilo, die man spoort ook niet hoog. Hij mag blij wezen dat het eerste huis niet door ging want dan zaten we op de 5de verdieping zonder lift :P Ali moest gewoon werken dus die kon niet mee ,dus heb ik maar even aan Tabitha haar man gevraagd of hij een beetje sterk was en of hij me kon helpen. Of iig ik vroeg het aan Tabitha en zij zei hij doet het wel (hij had geen keus
Tongue out
) Hij heeft ook meteen gevraagd waarom ik die 86 lira moest betalen en dat was dus de invoerbelasting. Fijn dat dat van te voren even vermeld wordt...

Op vrijdag kwamen mijn moeder en broer aan en ging Tabitha weer terug naar Nederland. Een soort van wisseling van de wacht

Tongue out
Het is toch wel fijn om op het vliegveld van Alanya zelf te vliegen, binnen 30 minuten waren we bij ons appartement . Het is alleen jammer dat je dan minder ziet als wanneer je vanaf Antalya vliegt.

De afgelopen 2 weken hebben we zo veel gedaan dat ik het allemaal niet meer weet. We zijn in ieder geval veel naar het stand geweest. Veel gewinkeld en hebben veel gegeten.

Zaterdag zijn we naar de bazar geweest. We hebben ieder kraampje gezien, iets waar Ali een hekel aan heeft maar omdat mijn moeder het wilde vond hij het opeens een stuk minder erg... toch makkelijk als ik iets wil zeg ik mijn moeder wil het en dan doet hij het wel

Tongue out
Ron heeft van alles gekocht dus zijn koffer had al bijna overgewicht. S'avonds zijn Ali zijn ouders en Ceren komen eten. Ali zijn vader vond Ron maar een moeilijke naam dus werd hij gedoopt tot Mehmet
Tongue out
Ali heeft de rijst gemaakt (want dat kan hij zooo goed en ik niet ... (A)) In het begin dat ik hier was had ik al tegen hem gezegd als ik nou de pannenkoeken maak en jij de rijst want als jij de rijst maakt is het veel lekkerder. Pas na 3 weken zegt hij, ja jij maakt maar 1 keer per maand pannenkoeken en ik 2 keer per week rijst... Iets waar ik natuurlijk al lang over na had gedacht
Tongue out
maar ja hij mag ook wel wat doen natuurlijk.

Wij zijn veel avonden bij Ally's (een restaurant tegenover ons) wat gaan eten of wat gaan drinken. En dan meestal cocktails natuurlijk

Tongue out
Mijn moeder en ik namen allebei een seks on the beach. Komt er zo'n jongen aan van 23 die tegen mijn moeder zegt 1 seks on the bed ? waarop zij antwoorde , nou seks on the beach is ook wel goed hoor . Hij wist niet meer waar hij moest kijken want hier is dat helemaal niet normaal geloof ik dat een vrouw op zoiets antwoord
Tongue out
Ook hebben we waterpijp gerookt daar , foto's volgen
Tongue out

Ook zijn we natuurlijk even lekker naar de hamam geweest. Want je wordt toch bruiner als je daarna de zon in gaat en de kleur blijft langer zitten... nou ik ben niet veel bruiner geworden na al die dagen op het strand te hebben gelegen. Die mensen daar worden geloof ik best gelukkig van ons want na die hamam heeft Ron nog 2 afspraken gemaakt voor een massage , mijn moeder en ik ook. Ze gaat nog een keer naar de beauty salon daar. Ik ben ook nog even naar die salon gegaan waar ik kon werken, nou daar zat Hakan, een gladjakkerturk. Het eerst wat hij zei was ow hey , wat was je naam ook al weer , je ze heeft hier een maand gewerkt... De kapper en schoonheidsspecialiste waren weg en er stond nou een chagrijnig mens die daar echt alleen stond om haar geld te verdienen en dat geloof ik liever ook niet had gedaan

Undecided
Daar ga ik dus ook niet meer heen. De kapper die bij miss julia werkte, werkt nu bij de salon van de hamam dus ga ik voortaan wel daar heen.

In Alanya centrum kan je bij de haven van die boottochten maken. We hadden er wel over na gedacht om het te doen dus dan ga je even informatie vragen. Nou je hoeft zelf nergens heen te lopen , ze lopen je zelf wel achterna . Er was er zelfs een die eerst zei dat zijn vrouw uit enschede kwam en vroeg daarna of hij mijn vader mocht worden , hoe bedoel je opdringerig...

Zaterdag hebben we bij Ali z'n ouders gegeten. Ik heb ook voor het eerst hun huis gezien. Dit waarschijnlijk omdat ik altijd mijn mening meteen zeg en niet eerst verder nadenk. Het is namelijk een huis waarvan ik heb gezegd jezus je zal er maar in wonen. Het is een huisje tussen een bananen plantage en hun tuin in. Wat wel handig is als er een salade gemaakt moet worden dan lopen ze gewoon even de tuin in en daar hebben ze dan bijna alles wel staan wat ze nodig hebben. Ik zou er niet willen wonen maar als je goed bent in tuinieren heb je in alles bij de hand. En mijn vader zou het geweldig hebben gevonden alleen was er geen lichtje te bekennen daar , dus hij zou heel snel alles breken waarschijnlijk

Tongue out
Ook was het probleem toen ik moest plassen, er was alleen een gat in de grond dus dan maar niet plassen
Tongue out

Deze weken heeft Ali 7 dagen gewerkt dus het was wel jammer dat hij niet mee kon naar de dim cay. Dit is een rivier waar je een soort picknick plaatsten heb en je kan er zwemmen, als je tegen heel koud water kan. Het was niet gezond zou koud dat het was . Dus we hebben alleen een beetje gehangen, gelezen , en gegeten.

Woensdag avond zijn Ali zijn ouders hier weer komen eten. Ali z'n chef had vis gevangen en z'n vader had vis mee genomen. Dus hebben Ron en Ali die staan bakken. S'avonds hebben we okey gespeeld. Ik weet al van wie Ali het vals spellen hebt , z'n moeder . Die draaide iedere keer het bordje van z'n vader om, of zei dan welke stenen hij had. Z'n vader en ik waren een team en hadden gewonnen, dit niet mede dankzij mij want ik heb geloof ik 1 keer een spelletje uitgespeeld

Tongue out

Donderdag zijn Ron , Ali en ik wezen go-karten, eerst vond Ali het maar niks en wilde hij niet. Ik eigenlijk ook niet maar ik dacht als ik het doe doet hij het ook. Dus wij in zo'n ding. Het leek wel een klein kind , hij vond het helemaal geweldig

Tongue out
Daarna nog even een cocktail bij ally's en de avond was weer afgelopen.

Vrijdag nog even naar het strand maar het ging regenen en onweren. Iets wat al eerder is gebeurd. Tot eind sept. was het goed weer . 1 oktober was er regen , 2 oktober ook en nu weer. Ook de onweer hier is niet normaal. Wel heel mooi, oud en nieuw is er niks bij

Tongue out
Ook zijn we nog even bij ally's gaan eten en daarna weer naar de hamam geweest voor een massage. Of in ieder geval m'n moeder en ron. Ik zit hier nu in het internet café omdat er nog steeds geen spraken is van het krijgen van internet.

Morgen nog 1 dag en dan zit hun vakantie erop. Dan is het de beurt aan kim ,het is echt net de wisseling van de wacht :P Ik zal volgende keer proberen weer wat sneller een verhaal erop te zetten zodat ik nog weet wat ik allemaal heb gedaan

Groetjes

ma

Nou Kar?n we hebben het geweld?g gehad en zullen, zoals je gevraagd hebt gauw ons verslag schr?jven van de week.

Nel van der Marel

Wat leuk dat je moeder en Ron het zo naar hun zin hebben gehad.en je blog was weer heel leuk om te lezen. Nog veel plezier in Alanya. Groetjes van Cees en nel.

Katie

Hoi Kaat,

Fijn dat je een leuke tijd met je ma en broer hebt gehad. De volgende keer wel goed op je ma passen. Seks on the bed(beach)? maar gelukkig heb je een heel verstandige mam.

annet

zo ben weer helemaal bij en de fotoos zijn ook gezellig om naar te kijken heb ik toch een klein idee hoe je moeder en je broer zich daar vermaken

wilma verhoeven

hai karin en ali leuk om te lezen dat jullie het allemaal naar je zin hebben we missen het goeie weer en de gezelligheid die we hadden van ali tijdens onze vacantie
blijf iig op de hoogte van jou gezellige verhalen doe ali de groeten en heb nog veel plezier samen tot de volgende