karingroen.reismee.nl

De tijd gaat zo snel ...

,...er zijn al weer 3 weken voorbij. Tot nu toe is het bijna altijd goed weer geweest alleen vandaag regent het. Maar gister was het zou lekker dat ik zonder jas en op teenslippers naar buiten kon. Daar word je toch gelukkig van , ik wel in ieder geval

Laughing

Deze week hebben we eigenlijk niet heel veel bijzonders gedaan , we zijn naar Alanya gegaan. Ik moest even nagellak kopen omdat ik dit ivm het gewicht van mijn koffer niet mee had genomen. Ook kwam ik in die winkel hello kitty pantoffels tegen IN MAAT 41. Het lijkt wel of ze hier geen grote voeten hebben want die andere pantoffeltjes hebben ze tot maat 40 dus daar heb ik nog niks aan.

We hebben geen Nederlandse televisie maar gelukkig wel iets engels met Turkse ondertiteling. Nog leuke series ook : the big bang theory , 2 and a half men al met Ashton Kutcher en how i met your mother .Wat wel apart is is dat je geen sigaret in beeld ziet, wel de rook niet de sigaret. Op de sigaret doen ze een soort van bloemetje, echt te debiel voor worden ik heb er een foto van gemaakt dus zal hem erbij zetten

Tongue out

Kwa eten maken gaat het best goed, oke Ali eet bijna geen groente maar ja als hij het echt wil kan hij het zelf ook verzorgen denk ik dan. Ik zelf eet sinds 3 weken rijst , verder is er niks nieuws bijgekomen

Tongue out
Ze hebben hier ook vissticks ook fijn
Laughing
Ali had nog nooit pannenkoeken op dus die heb ik gemaakt, vorige week voor het eerst en een week later vroeg hij zoals wij dat als klein kind deden
Laughing
*knipperknipper* zullen we morgen pannenkoeken eten*knipperknipper*
Laughing
Is natuurlijk niet goed voor de lijn maar ja toen hij het zo vroeg moest ik ze wel maken (A)

Toen we op weg waren naar de bazar (de markt) zijn we even langs een winkel gegaan waar je dvd's kan komen... Dat ik toch wel even iets anders als in Nederland. Er staat hoesjes met verschoten foto's van de films , ook lagen er uit boekjes gescheurde voorkantjes van de films. Dan kan je daaruit dus kiezen wat je wilt hebben , je zegt het tegen meneer die achter de computer zit en deze meneer brand de dvd wel even , 5 dvd's voor 15 tl... dat is dus ongeveer 6 euro.

Zaterdag heb ik vrienden van Ali leren kennen. Een stelletje dus dat is ook leuk zodat ik niet alleen de mannen leer kennen

Tongue out
Ze hebben hier gegeten en een van de gebrande dvd's gekeken. Ook zijn ze blijven slapen omdat er geen bus meer ging, wat dus betekende dat we een gevulde tafel hadden aan het ontbijt , aangezien er ook nog een andere vriend van Ali kwam zaten we met z'n 5e aan onze niet al te grote tafel. Ook hier was ik weer de enige die het gesprek niet begreep... toch jammer
Tongue out
In de middag zijn we met Selma en Olgun (het stelletje) naar het strand gegaan. Daar hebben we op een 'rots' zonnepitten gegeten. Wat heel normaal is aangezien het al helemaal vol lag met die schilletjes. Die avond hebben we gebbq'd, niet op het strand of op een gras veldje maar gewoon op het balkon. Toen het voorstel hoorde dacht ik eerst omg we krijgen ruzie met de buren ivm al de rook enzo, maar eenmaal thuis aangekomen liet Ali me zien dat we een soort stenen oven hebben met een lucht pijp zodat er geen rook richting de buren gaat. Ook hebben ze met het spel okey geleerd, wat me al een beetje was uitgelegd door een vriend van me maar nu snap ik het helemaal
Laughing
Het is een soort rummikub alleen dan anders
Tongue out
1 ding is zeker in rummikub ben ik beter...
Tongue out

Ik hoop in ieder geval dat ik de taal een beetje snel op pik want er zijn veel mensen hier die geen engels spreken.

Groetjes uit het (normaal warme maar vandaag even) regenachtige Turkije

Reacties

Reacties

anja van iperenburg

Hoi Karin,
Leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt. Aad heeft het weer van Alanya op mijn telefoon gezet en het ziet er goed uit. Alleen eind van deze week is het bij ons net wat beter, maar dat is maar twee dagen.
Groetjes, Anja

anja groen

Gaat zeker snel he karin, nog 3 weekjes en dan kom ik eraan hoor. Ben zo benieuwd. Je foto's zien er leuk uit, de omgeving lijkt me best mooi, maar hoe hoog zitten jullie daar eigenlijk? Vilgens mij haast bij allah aan tafel.
DAt fruit op een bordje maakt Ali zekker klaar voor jou, zo kreeg ik het van mijn kraamverzorgster toen ik jouw had gekregen. Nou een bbq op je balkon, moet je hier toch n iet aan denken en gaan we dan wel doen hoor.
Hier gaat het weer ook geloof ik opknappen, dus hoop als we komen dat het bij jullie lekker is zodat ik met korte mouw kan lopen.

katie

Hallo daar,

Weer genoten van je verslag. Fijn dat je het leuk hebt. Goed studeren op de taal, want weet je veel wat ze allemaal zeggen, Sandy vertelde dat Ali wel een langslaper is. Koud water doet wonderen om hem uit z'n nest te krijgen. We gaan het voorjaar te gemoed dus lekker genieten. Kees mist je wel hoor bij de kapper.
Tot de volgende keer.

Hans

Leuk verhaal en foto's, fijn dat je het zo naar je zin hebt,
BBQ op het balkon , gaan wij dan ook maar eens doen op het Schubertplein, ik denk niet dat de buren dit leuk vinden.
PS houdt Alie van voetbal , ik heb nl. 2 x ge-sms dat PSV (NED) gewonnen had van Trapzonspor(Tur)

groetjes Hans enhoren weer gauw van je

annet

heb je verhaal weer met plezier gelezen je foto"s gekeken daaraan kan je wel zien dat je het naar je zin heb kijk weer uit naar het volgende verhaal
groetjes annet

Samantha

Hi Karin,
Wat leuk om dit allemaal te lezen zeg! Super fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. En ook heel fijn dat de bank dan toch lekker zit ;) Ik blijf je volgen hoor, vind ik altijd veel te leuk!

Groetjes, Samantha

julia

het moet niet gekker worden karin aan de rijst,maar leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt
en dat het best wel goed weer is daar hoop snel weer wat te lezen hoe het daar gaat heel veel plezier nog groetjes van ons allen .julia xxxx

Cora

Leuk om allemaal te lezen hoor Karin! Ik vind je toch wel erg moedig. Niet leuk om maar deeltjes te verstaan van wat gezegd wordt! Je moet de taal maar snel leren, want dan kun je op jouw "rappe"manier antwoord geven..... Trouwens, ik zou willen dat Ron zulke sigaretten rookte,dat zou stukken lekkerder ruiken ;-). Groetjes Cora xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!