karingroen.reismee.nl

Daar zat ik dan ...

... langs het voetbal veld, en ik had mezelf nog zo voorgenomen om niet meer te gaan. Dit keer had ik me goed voorbereid en mijn mp3 speler en een boekje en een zakje zonnepitten mee genomen (want zonnepitten zijn een goed tijdverdrijf). Het zou ECHT maar tot 7uur duren dit keer... nou daar trap ik dus echt geen 3e keer meer in.

We zijn bij een Nederlands restaurant wezen eten want ik mis de pindasaus toch best wel een beetje. Best jammer dat het alleen een beetje op bruine drap leek in plaatst was lekkere pindasaus. Ali vond het maar een vies gedoetje. Ze hadden die avond klaverjas avond, nu kon Ali zich eindelijk voelen zoals ik me al een maand voel, debiel dus. Hij vond het maar niks dat hij niks snapte van wat de mensen zeiden

Tongue out

Daar was het opeens ... de drang om mijn haar te laten knippen. Dan is de keus toch best lastig , het niet doen maar me nog meer dan een maand irriteren aan mijn haar of het wel doen maar niet goed kunnen uitleggen wat je wilt... De wil voor nieuw haar was toch groter dus ben meteen naar de kapsalon bij ons beneden gegaan. Dit is een westers uitziende kapsalon dus ik durfde het aan. Ik had een foto gevonden en Ali kon het vertalen, moet goed komen dus. Daar aangekomen was er een Turkse vrouw die Nederlands sprak (haar man was Nederlands) dus dat was nog beter, ze heeft het uitgelegd en we konden beginnen. Eerst even een masker, als ik het dan toch doe, doe ik het goed en mijn haar had het nodig. Ik keek ook erg uit naar het wassen, hoe ik het eindelijk een keer niet zelf te doen. Doetie gewoon dat masker op mijn 'vieze' haar. Daarna 20 minuten onder de kap(dat ik dacht pff 20 minuten) maar meneer moest nog even iets voor zichzelf doen dus nog 10 minuten erbij... en Ali zat daar maar te zitten. Eindelijk gingen we knippen, hij zette de schaar erin en het enige wat ik kon denken was OMG dit is veel te kort, maar ja eenmaal kort kan hij niet opeens stoppen. Toen kwam ook nog het mes te pas en toen wist ik, dit niet nog een keer. Ik moet van Ali erbij zetten dat hij daar wel een uur heeft zitten te wachten, de arme jongen

Tongue out
(het was langer maar ik laat hem in de waan van een uur
Tongue out
)

Sinds deze week doet Ali mee aan mijn dagelijkse 20 minuten sport. Niet bepaald een goed idee want volgens mij zijn z'n ogen niet geheel goed. Het lijkt nergens op, en al helemaal niet op dat wat de dames van the firm dvd's doen. Met als resultaat dat ik hem sta uit te lachen dus ook niet normaal kan sporten. Het is dus misschien een beter idee om weer naar de openlucht sportschool te gaan. Aangezien ik alleen laarzen mee had genomen had ik dus schoenen nodig. Op de bazaar zag ik hele leuke nike-ies met panter print. Volgens mij bestaan er hier geen vrouwen met grote voeten want maar 41 is het grootste als je geluk hebt. Dan maar de minder leuke mannen schoenen. Maat 42 , past niet. 43 , zit niet lekker. 44 deze kunnen er mee door . Dus nu heb ik echte neppe nike-ies in maat 44 voor 30 lira ... dit is ongeveer 12.50, toch fijn

Tongue out

Zaterdag avond is zo'n beetje spelletjes avond geworden, het was weer tijd voor okey. Selma en Olgun konden deze week niet dus zijn er 2 andere vrienden van Ali gekomen. Deze week heb ik Ali rummikub geleerd en hij is nog bijna beter dan mij, beetje jammer. Maar dit hebben we dus ook aan zijn vrienden geleerd, het is toch fijn om een beetje afwisseling te hebben

Tongue out
Ali kan niet wachten tot mijn moeder er is en rummikub mee neemt want op internet kan je het als je pech hebt maar 2 keer spelen.

Ik ga Ali weer vergezellen, want hij zit nu al even helemaal alleen en heel zielig op de bank tv te kijken

Tongue out

Groetjes van Ali en mij

Reacties

Reacties

ma

voetbalt hij elke week?... nou zeg hem alvast maar dat wij echt niet meegaan om voetballen te kijken hoor, neem ook geen pindasaus mee en laat Ali alvast maar sparen voor als we gaan rummikubben. Ben mijn koffer aan t pakken . Turkije we komen er aan met een koffer van precies 20 kilo

martha

was weer leuk om te lezen,ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben met je moeder erbij en dat het mooi weer is groetjes

annet

zo gezellig dat je moeder kom enzet de rummiekub maar alvast klaar want ze komen eraan

Sandra Bekler-Kolen

Merhaba, nasilsin????

Zo te lezen heb je het reuze naar je zin. Ik ben 1x naar een Turkse kapper geweest op uitnodig van mijn schoonzus haar trouwen. Pffff, zes weken ervoor had ik een coupe zo kort .... daar was een tondeuse stand 1 bij gekomen en toch kregen ze het voor elkaar er een 'trouwcoupe' van te maken. Ik had gewoon haarpijn of hoofdpijn hoe je het ook mag noemen van het fohnen. (alleen de achterzijde was standje 1, de voorzijde was gewoon kort geknipt).

Nog veel succes! Ik las dat je moeder naar je toekomt, veel plezier en laat haar Turkije maar ontdekken. Het heeft heel veel moois te bieden. Eerlijk gezegd vind ik het echte Turkije, de bazar, de winkels, de mensen ook heel mooi. Wij gaan dit jaar weer!

p.s. Kan Ali buiten de pindakaas en de spelletjes een beetje wennen aan 'onze' mentaliteit. Misschien dat hij met de tijd een keertje hierheen kan komen. Alleen het papierwerk wat daarbij komt kijken (pffff)

karin

merhaba, ben iyiyim , sen nasilsin?
ik heb eht heel erg naar mijn zin hier , als ik de taal wat beter zou begrijpen zou eht nog leuker zijn maar dat is mijn eigenschuld ik had wat meer kunnen leren hier :P ik vind de bazar ook leuk, al die mensen die alleen amar buyurun gillen :P maar ali moet wel wennen , ik maak toch geintjes die hun hier niet als geintjes zien dus dat is soms een beetje onhandig en het als je het wil kan je zelf ook lopen vind hij ook raar maar dat intereseert me niet zo veel daar went hij maar aan :P ik hoop dat hij kan komen , we zullen het zien.
groetjes karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!