karingroen.reismee.nl

De week begon goed....

...We zijn lekker naar de hamam gegaan. Voor Ali was het de eerste keer en hij vond het wel wat. Mijn moeder wilde een leuke jongen , knappe en rijke Turkse man die haar zou gaan helpen... nou hij was in ieder geval jong

Tongue out
Later in de week zijn Angela en zij nog een keer gegaan , volgens mij wilde ze gewoon weer gemasseerd worden door de jonge meneer met snor
Tongue out

Ook zijn we naar de dimcay geweest. Dit is een rivier waar aan je kan picknicken en zwemmen enzo. Er zitten verschillende restaurantjes en de hebben bijna allemaal een soort van hutjes waar je in kan zitten en een zwembad. Echt dat is zoooooooooooo leuk ... alleen nog gesloten in maart. Dus nou weet ik nog steeds niet of het echt echt echt wel zo leuk is . Het zag er wel gezellig uit dus daar kunnen we in september weer naar terug gaan.

In Alanya heb je het kasteel. Deze zit ergens boven op een berg. We zijn naar boven gegaan met een taxi, gelukkig , want ik geloof niet dat we het hadden overleefd in de dolmus

Tongue out
eenmaal boven aangekomen zagen we dat het 10 lira kosten dus wij als echt Nederlanders dachten 10 lira , dacht het niet. Toen ik er over na ging denken dacht ik 10 lira is 4 euro, waar gaat het over we zijn nu toch boven , dus zijn we toch maar naar binnen gegaan. Of in ieder geval de poortjes door. Alleen de randen van het kasteel staan er nog. Het was leuk om te zien maar na 1 keer vind ik het persoonlijk genoeg
Tongue out
. Toen kwam de reis naar beneden... we gingen het eerste stuk lopen. Er zaten mensen langs de weg die dingen aan het verkopen waren , altijd leuk. Nou als je de eerste had gezien had je alles wel gezien. Ook stond alles in euro's en was het echt voor toeristen, logisch natuurlijk maar toch.

Natuurlijk zijn we ook nog even gaan winkelen in Alanya. Opzoek naar adidas pakjes voor Angela haar klein kinderen. Overal zijn die dingen hartstikke goedkoop en wij hadden een winkel te pakken waar ze 88 lira per stuk kosten zo'n 35 euro denk ik , die man spoorde niet geloof ik. Nog steeds zijn ze niet voor weinig verkocht maar het is in ieder geval een beter kwaliteit dan andere pakjes die we hebben gezien...

Tongue out

Verder hebben we veel op het stand gelegen. Ali en ik hebben zelfs al gezwommen in de zee. Het water is eigenlijk nog veel te koud maar als je er eenmaal even in zit valt het best wel mee

Tongue out
.

26 Maart was Ali jarig , maar omdat mijn moeder en Angela toen weer naar huis gingen hebben we het vrijdag gevierd. Zijn zus was er met de kinderen , zijn ouders en wat vrienden. Alleen een vriend van Ali sprak Engels dus echt gesprekken zijn er niet geweest maar het was toch gezellig .

Maandag ongeveer midden in de nacht (4.45) kwam de taxi want om half 6 werden ze verwacht voor het corendon kantoor . Het was de bedoeling dat Ali en ik mee naar beneden gingen en daarna weer naar boven. De taxi chauffeur was een vriend van Ali dus die had zoiets van kom maar mee en dan breng ik jullie weer terug. Nou was ik dus al vergeten om slippers aan te trekken , dus daar stond ik dan, met mij hello kitty pantoffels en in mijn pyama in Alanya centrum.

Ali gaat vanaf deze week werken dus ik moet even wat dingen gaan verzinnen die ik kan gaan doen , maar het wordt lekker weer de aan komende tijd en we hebben zo'n bedje wat normaal op het strand staat op ons balkon dus ik vermaak me prima. Wie weet word ik ook nog eens een keer bruin

Tongue out

Reacties

Reacties

ina Strik

Hallo Karin het was echt gezellig met ja moeder en Angela, je zal ze best wel misen maar wat je verteld over Dincay dat is waar het is daar zomers echt gezellig Leo en ik zijndaar geweest en lekker gegeten en het is er koel hartje zomer. Ik vind je verhalen echt leuk ven benieuwd naar de rest groetjes Ina

anja van iperenburg

Hallo Karin,

Van je moeder heb ik ook uitgebreid gehoord hoe zij het vond in Alanya en ze was echt heel enthousiast. Het zal nu wel stil zijn voor jou nu je moeder en Angela terug naar huis zijn en Ali weer aan het werk moet. Amuseer je en maak er nog een paar goede weken van!
Groetjes, Anja

Katie

H@i Karin,

Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van Ali. Je moeder heeft het reuze naar haar zin gehad, maar kijkt toch stiekem ook wel naar je thuiskomst uit. Het is zeker wel stil bij je nu Ali weer is gaan werken? Geniet nog maar lekker van het mooie weer, hier is het ook nog mooi. Voor je het weet zit je avontuur er weer op.

Lieve groetjes van Katie en Kees.

ma

Nou ons huiswerk wat je opgegeven hebt, komt eraan hoor. Maar ja eerst de was,weer werken en dan het verslag. Vindt het zo jammer dat ik maandagochtend geen foto van je hebt genomen jij in je pyamabroek. Maar we missen arie en annie en de veren van het bed hahaha.

martha

was weer een leuk verslag en leuke foto,s je moeder was heel enthousiast en heeft het erg naar d,r zin gehad.ben benieuwd naar haar huiswerk.groetjes

angela

Wat hebben we het gezellig gehad en wat hebben we gelachen! Ik mis jullie wel en natuurlijk ook de nachtelijke ontmoetingen met Arie en Annie in de badkamer. Zorgen jullie goed voor ze? Groetjes en een dikke knuf ook voor Ali

julia

zo als ik heb gehoord is het erg gezellig
geweest.enhet was best lekker weer toch. het zal wel vreemd zijn als Ali gaat werken maar als het zo lekker weer blijft zal je jezelf wel vermaken toch? nou geniet er nog maar van en tot horens xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!