karingroen.reismee.nl

Deze keer weer 2 weken in 1

Veel maak ik niet mee als Ali aan het werk is dus een lang verhaal wordt het ook deze week weer niet :P Ik ben in ieder geval erg blij met mijn laptop en met onze boven buren die internet hebben zodat ik op net5.nl alle mogelijke programma’s kan volgen en natuurlijk rtlgemist voor goede tijden niet te vergeten.

Maar ja aan ieder voordeel zit zijn nadeel , als ik dat niet had gehad had ik nu waarschijnlijk beter Turks gesproken… Proberen doe ik het wel maar veel zinnigs komt er niet uit. Van de week zei ik tegen iemand : de handdoek is vandaag erg slecht. Slecht in het Engels omdat ik dat niet weet in het Turks en havlu lijkt op hava toch… (havlu= handdoek , hava=weer) beetje jammer .

De laatste week was erg slecht , veel regen , weinig zon. Dus gekleurd terug komen zit er niet echt in. Gelukkig wordt het vanaf nu beter , dus kan ik er nog wel 4 hele dagen van genieten. Op vrijdag (de dag dat ik 2 uur lang in de bus mag zitten op weg naar het vliegveld) kan het zelfs 27 graden worden …

Eigenlijk heb ik deze week niet eens veel tijd om in de zon te liggen aangezien alle spullen ingepakt moeten worden en het ergste , het huis moet schoongemaakt worden. Ik heb al wat dingen ingepakt wat hier kan blijven maar natuurlijk nog niet alles. Ook ga ik sinds een week bijna iedere dag naar de salon waar ik ook mijn haar heb laten knippen. Heel waarschijnlijk kan ik daar in september gaan werken. De eigenaresse spreekt Nederlands en haar man komt uit Nederland dus dat is erg fijn. De rest van het personeel spreekt Turks. De kapper een klein beetje Engels dus dat is lastig. Maar als ik een beetje beter Turks spreek kan ik misschien een beetje vertalen tussen de klant en personeel. Ik heb er nu al zin ik dus ik hoop dat het allemaal doorgaat.

Net zoals het leren van de taal , is het afvallen er ook een beetje bij ingeschoten… Sporten doe ik wel bijna iedere dag maar ja , de magnums (waar ik al bang voor was) zijn toch moeilijk te weerstaan

Tongue out
En ik merk ook wel dat als je geen vast ritme hebt dat het er allemaal een stuk lastiger is. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat de vrouwen hier heel makkelijk zeggen , goh je bent nou niet een van de slankste zou je niet wat minder gaan eten … De gene die dit zeggen zijn vaak zelf ook niet een van de slankste dat ik denk als je niks aardigs weet te zeggen , hou dan lekker je mond en kijk eerst in je eigen spiegel. Ik had al op een forum gelezen dat het heel normaal is , dus wanneer ze wat zeggen heb ik zoiets van ik ben gezond en gelukkig dus er zijn wel ergere dingen in het leven, get over it.

Ik ga me alvast voorbereiden om weer terug naar Nederland te gaan, ik hoop ook dat mijn koffer niet al te zwaar is. Op de heen weg was hij 30 kilo… dus ik denk dat hij nu net aan de 20 kilo zit. Ook gaan we nog een keer naar de hamam en ik wil nog naar zo’n dr fish iets. Dat is zo’n voet behandeling met van die kleine visjes , ik moet alleen Ali nog even overhalen om mee te gaan

Tongue out
En we moeten er tijd voor hebben dus ik ga nu alvast de logeer kamer schoonmaken , aangezien er toch niemand meer blijft slapen
Tongue out

Het is zo’n raar idee dat ik volgende week op dit moment gewoon weer thuis ben , zonder dat Ali s’avonds thuis komt, maar ja die 4 maanden moeten wel overleven

Tongue out
Ik ben in ieder geval wel weer blij om iedereen te zien en om gewoon een vriendin op te kunnen bellen en even naar de bios gegaan of naar de stad.

Tot in Nederland

Reacties

Reacties

Katie

Hoi Karin,

Als je nou ff snel alles schoonmaakt heb je misschien nog wat tijd voor jezelf.
Kees en ik wensen je een goede thuisreis en we zien je weer in Schiedam.

Groetjes Katie.

ma

Nou zal zorgen dat je kamer ook weer prima in orde is, Je bedje weer lekker schoon en fris is. Wel is waar zonder knuffelbeer ALI, maar met een heleboel andere knuffels die jou ook gemist hebben.

annet

en zo ben je toch al aardig opweg met je verhaal
ook al is het van twee weken geniet nog maar even en we zien je weer in de groenelaan volgende week

martha

Karin geniet die paar daagjes nog maar extra van elkaar en ik hoop dat je een goede terugreis hebt.tot ziens in schiedam

Angela

Nou meis, geniet nog maar van de laatste dagen met Ali. Wij zorgen wel voor de afleiding die 4 maanden. Dikke knuf ook voor Ali!

groetjes,
Angela

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!