karingroen.reismee.nl

daar is tie dan

Tongue out
Daar ben ik weer , natuurlijk weer vanuit het warme Turkije. Dit keer vloog ik weer met corendon en volgens mij betekend dat vertraging ofzo want na 3 keer de tijd te hebben veranderd ging ik ook nog een uur later dan gepland weg. Eenmaal bij het vliegtuig aangekomen bleek dat ik met transavia vloog. Gelukkig want daar zijn de stoelen wat ruimer en omdat ik ook niet van te voren kon in checken , waren er geen stoelen meer met extra beenruimte. De vlucht zelf ging goed , ik geloof dat ik meer dan de helft van de tijd heb geslapen aangezien ik al om 4 uur m'n bed uit was (niet gezond
Undecided
) Dit keer vloog ik op Gazipasa , dat is een klein vliegveld in Alanya. En met klein bedoel ik ook echt klein . Je hebt als je binnenkomt rechts zo'n hokje voor een visum en links voor een stempel. Waneer er aan allebei de kanten 10 mensen staan , staat de laatste van de ene rij al met z'n rug tegen de laatste van de andere rij
Tongue out
. Koffer halen is ook zo gedaan , dat is namelijk 3 stappen verder . En dan naar buiten , alles bij elkaar hooguit 15 minuten.

Eenmaal mijn koffer gevonden wilde in natuurlijk zo snel mogelijk naar buiten, want daar stond Ali op me te wachten. Eindelijk na 4 maanden waren we weer samen. Gelukkig is de tijd voor mijn idee heel snel gegaan dus heb ik niet het idee gehad dat het 4 maanden was

Tongue out
. Hij was samen met een vriend en die bracht ons naar ons appartement. De reis van vliegveld naar appartement was hooguit 25 minuten. Veel beter dan de 3 uur vanaf Antalya. Ons huisje nu is best groot en op wat mankementen na ook leuk. Wat mij verbaast is dat wanneer ze hier een huis verhuren ze het niet even schoonmaken van te voren
Undecided
Echt te vies voor woorden gewoon. Er zat zelfs schimmel in de koelkast
Undecided
. Eerst dacht ik er nog aan om het schoon te maken maar alleen al het idee dat ik daar iets in zou moeten leggen was al genoeg om gewoon een nieuwe te vragen
Tongue out
Ook gaat de wasmachine niet normaal open, die knop is afgebroken maar wat maakt het uit dat doe je gewoon met een lepel, kijk maar , hup en hij's open... sporen niet hoog hier hoor
Undecided
We hebben ook nog geen gas , ook een kleine moeite om dat gewoon even neer te zetten maar niet dus. Dus gister dacht ik dan gebruik ik de oven wel. De oven waar ik 30 minuten over heb moeten doen om het schoon te krijgen... doet het niet
Undecided
dus we krijgen nu een kleine oven erbij. Verder is het een goed huis
Tongue out
we hebben 2 balkonnetjes 1 aan de achterkant die zit vast aan onze slaap kamer en 1 aan de zijkant dus rond 3 uur hebben we de zon op het balkon tot 6 dus dan wordt het ook niet zo warm. Ook hebben we een zwembad , hij is niet groot maar als het warm is maakt dat niet uit
Tongue out

De 2dedag dat ik hier was zijn we naar Alanya gegaan om mijn toeristen visum te verlengen. Dit is echter nog niet mogelijk dus moeten we over 2 maanden terug komen. Dus ik hoop maar dat het dan lukt want anders wordt het toch maar 3 maanden. Ook hebben we een Turks nummer voor mij aangevraagd. Maar volgens Ali is bellen naar Nederland daarmee heel duur. Dus dat is ook geen optie
Tongue out
We hebben ook (nog) geen internet in ons appartement . Als het goed hebben we het volgende week ergens maar ik weet het niet zeker.

Ali moest donderdag gewoon weer werken , dat is toch weer even raar om dan weer alleen te zijn. En aangezien mijn lieve Ali niet wakker wordt van zijn wekker en ik hem dus bijna het bed uit moet duwen eer dat hij wakker word , was ik dus al om 6.30 wakker. Fijn. Ook moest hij meteen tot 9 uur werken dus was hij pas om 10 uur thuis. Dus ik ben de dag goed begonnen om even te gaan sporten buiten en daarna te gaan zwemmen. De ochtend was in ieder geval al om

Tongue out
. We hadden nog was dingentjes nodig voor het huis dus die ben ik even gaan halen. Dat winkeltje zit ongeveer 15 minuten van ons huis maar toen ik terug kwam leek het net alsof ik onder de douche had gestaan, zo vies je zweet hier op plekken waarvan je niet eens wist dat het daar kon zweten
Undecided
Ook nog even boodschappen gedaan en toen kon ik weer lekker niks doen. Tabitha (een meisje die hier ook een Turkse lover heeft) kwam even langs. Ze was zelf ook pas aangekomen dus kunnen we mooi leuke dingen samen doen
Tongue out

Op vrijdag zijn we lekker samen naar het strand gegaan omdat allebei de mannen moesten werken en s'avonds zijn we bij een Nederlands restaurantje wat gaan eten (aangezien ik nog steeds geen gas had... wat erg :P) dus heb ik natuurlijk saté genomen. De eigenaresse komt is gewoon Nederlandse dus ze laat de pinda saus gewoon even overkomen

Tongue out

Zaterdag zijn we natuurlijk naar de bazar geweest. Het is zo grappig dat sommige mensen je nog herkennen en dan hele verhalen in het Turks gaan vertellen. Nou kan ik al wat meer als toen ik hier in februari was maar opeen gegeven moment houd het toch op zeg maar

Tongue out
maar zolang je kan zeggen merhaba, nasilsin? ,ben iyiyim, sen nasilsin? , bende iyiyim (hallo , hoe gaat het? met mij gaat het goed en met jou ? met mij gaat het ook goed) vinden ze dat hier al heel leuk , net alsof je zo'n circus dier bent die een kunstje kan
Tongue out
. We hebben ook eindelijk gas gekregen. Die meneer zou in de avond komen , dan denk je nou dan kan ik vandaag wel gewoon koken. In de avond is hier een heel groot begrip , dus rond half 9 kwam die meneer ... is toch wel weer iets waar ik aan moet wennen. Op mijn oven zit ik nu (zondag) nog steeds te wachten
Undecided
Ik denk niet dat we nog internet krijgen maar achter het huis zit een internet café en daar betaal je heel weinig dus gtst kan ik gewoon blijven vlogen gelukkig :
Tongue out
Volgende keer zal ik wat foto's van ons huis erop zetten.

Iyi gunler

Tongue out

Reacties

Reacties

Ilone

Hey Karin! Fijn dat het je allemaal meevalt, de gebrekkige apparatuur daargelaten! Geniet maar van de zon voor het daar ook herfst wordt! Beter blijf je wel 5 maanden want ik wil nog ff langskomen :)

xx

ma

Ben blij dat het huis naar je zin is en ach meid die mankementen kunnen we misschien wel oplossen als we er zijn.

Mark en samantha

Hey karin, leuk weer zo je verhaal te lezen
Je maakt weer wat mee :P
Wij willen jullie veel plezier wensen in turkije en geniet nog ff van het mooie weer.
Ik spreek je snel weer
Xxx mark en sam

julia

he karin nou gelukkig heb je het naar je zin die paar mankementjes komen ook wel goed jo heelveel plezier nog samenmet ali xxxx

katie

H@i Karin,

Je bent er net en weer al een hoop beleefd. Tijd genoeg om je appartement oké te maken. Je schrijft heel leuk, ik heb er van genoten. Veel plezier jullie saampjes.

anja van iperenburg

Hallo Karin,

Fijn om weer wat van je te lezen! We willen natuurlijk wel op de hoogte blijven.

Groetjes, Anja

Cora

Hoi Karin, je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt! Echt leuk! Geniet lekker samen en je komt vast wel over de rest heen... groetjes Cora xx

ron

Ben blij dat het huis naar je zin is en ach meid die mankementen kunnen we misschien wel oplossen als we er zijn.

annet

nou ben weer helemaal bij en als dat alles is die mankamentjes kom je de volgende maanden wel weer door nou veel plezier en genieten maar

cees

Geweldig dat verhaal

Sandra Bekler-Kolen

merhaba, ik hoorde van mijn ma dat je weer ik turkije zit. wij zijn net terug. her is heerlijk warm weer daar. welkom in Turkije qua apparatuur, afwerking en afspraken. het me vliegveld scheelt dus enorm qua afstand. Pffff va antalya altijd zo lang. veel plezier maar zoals ik lees gaat je dat wel lukken.
groetjes en kom zo nu en dan ff kijken en lezen. zie op fb van je ma wel hoe en wat.

martha

hoi Karin,fijn dat je het naar je zin hebt.wij zijn net terug uit Turkije,geweldige vakantie gehad in Side,jammer dat we weer weg moesten,het is hier maar koud maar ja maar sparen voor volgend jaar.leuk om je blog weer te lezen.groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!