karingroen.reismee.nl

de 2de week

Deze week heb ik echt vakantie gehad , lekker naar het strand geweest. Het enige probleem op het strand hier is dat het niet uit zand bestaat maar uit kleine steentjes. Steentjes die de hele dag in de zon liggen terwijl het zo ongeveer 35 graden is... De eerste keer dat ik met Tabitha naar het strand ging hadden we allebei een veel te kleine handdoek bij ons, dus zijn we maar een hele grote gaan halen met mijn kortingskaart (Ali).Nou waren ze maar 5 euro dus korting was niet echt nodig

Tongue out
ik verbaas me toch iedere keer weer hoe goedkoop de meeste dingen zijn hier zijn . Als je gewoon een beetje normaal boodschappen doet ben je op de markt en in de winkel samen zo'n 70/80 lira kwijt dus ongeveer 35 euro. Moet je in Nederland eens proberen. Wat wel een probleem is als alles zo goedkoop is , dat je dan op de een of andere manier veel koopt. We moesten nog wat dingentjes voor het huis hebben want in dit huis waren minder spullen aanwezig dan in dat andere huis. Maar voor 3 euro heb je een douche matje en voor 5 euro een prullenbak dus dat scheelt weer
Tongue out

Woensdag was Ali vrij en zijn we naar het aqua park van Utopia world gegaan. Normaal mag het personeel er niet komen maar nu mochten ze er 1 dag heen wanneer ze vrij waren. Dus heb ik ook meteen (bijna ) al Ali zijn collega's leren kennen. Beetje jammer dat ik geen bril ophad of lenzen in dus ik weet niet bij welk gezicht welke naam hoort. Wat me op valt is dat wanneer een groep jongens bij elkaar zijn , ze meteen veranderen in jongentjes van hooguit 5 jaar oud

Undecided
. Mensen kinderen niet normaal , elkaar onderwater duwen, kijken wie er bij het duiken het meeste water op laat spatten en dat precies het zelfde op de glijbaan. We zouden die avond ook nog naar Alanya gaan maar omdat meneer zich zo heeft uitgeleefd kon hij alleen nog maar zeggen : nee ik wil slapen...

De volgende dag ben ik met Tabitha naar alanya gegaan. Beetje jammer dat ik een blaasontsteking had dus iedere 5 minuten moest ik naar de wc , niet echt fijn als je aan het winkelen ben. Toch zijn we er tot de avond gebleven en hebben we daar wat gegeten bij een restaurantje waar Ali ooit heeft gewerkt . We waren 20 lira kwijt, met z'n 2e. Dat voor eten en drinken is natuurlijk bijna niks, moet je bij de mac donald eens proberen

Tongue out
Ook heb ik meteen een (strand)tas gekocht , alle tassen waren maar 15 euro... beetje jammer als je dan verder loopt , er dan een bordje hangt : all bags 12 euro.

Met al dat uiteten gaan enzo moet ik natuurlijk ook gewoon weer gaan sporten. Vlak bij mijn huis zit een sportschool. Ik was er al gaan kijken en vond het eigenlijk niet veel bijzonders maar je moet wat. Eenmaal klaar voor de start wilde ik gaan fietsen. Ik ben niet lang maar ook niet een van de kleinste dus moest die fiets even groter gemaakt worden. Nou daar waren 2 mannen met spierballen en een hoop geweld voor nodig

Undecided
Daarna de loopband , als ik wilde gaan lopen moest ik dan maar even door geven dan kon bij een verlengsnoer pakken en hem alvast even helemaal klaar zetten... En toen nog eens de crosswalker, die deed het niet... wat een drama. Gelukkig was het een aardige meneer en kreeg ik gewoon mijn geld terug. Nu heb ik een sportschool gevonden die is ongeveer 15 minuten lopen, dus ook wel te doen en daar doet alles het gewoon. Nou scheelt het wel, je zweet al voordat je gaat sporten. Het begint al wanneer je je bed uitkomt, echt te smerig voor worden. Ik hoor van veel mensen dat je er vanzelf aan went , nou ik denk dat ik er in november wel aangewend ben... dan is het hier weer gewoon wat kouder
Tongue out

Het is wel jammer dat Ali zoveel moet werken, want als hij eenmaal thuis komt om 10 uur dan is hij te moe om uit z'n ogen te kijken. Zeker nu de scholen weer begonnen zijn. Hij werkt nu ipv 3 avonden tot 9 uur, 4 avonden. En als ik dan vraag waarom moet je zoveel werken? zegt hij, om geld voor jou te verdienen... dus dan probeert hij mij nog een schuld gevoel aan te praten ook. Niet dat dat hem gaat lukken want mijn tegen antwoord is dan toch echt , nee geld verdienen voor ons samen (A). Het scheelt wel dat Tabitha haar man ook tot laat werkt dus kunnen we elkaar s'avonds gezelschap houden

Tongue out

Ik ben ook blij dat er vlak bij ons huis een internet cafe zit dus dan ga ik af en toe maar daar heen , om gtst te volgen en the voice off holland. Dat laatste is toch 1,5 uur tijdvulling

Tongue out
Ook heb ik al bijna 2 boeken uitgelezen , iets wat me normaal nog niet lukt in 2 maanden. En heb ik op m'n nds een spel helemaal uitgespeeld en ben ik bij de nieuwe poging al weer op de helft. Ook heb ik nu al het huis vaker schoongemaakt dan dat ik in dat andere huis in 3 maanden heb gedaan , het is iig tijdvulling
Tongue out

Ali vind het maar niks dat ik van alles alleen doe als hij aan het werk is, dus toen ik zei dat ik naar een winkelcentrum in de buurt wilde maar niet alleen met zo'n busje wil gaan was hij helemaal blij dat ik eens een keer iets niet alleen deed

Tongue out
Volgens mij weet ik nu wel een beetje hoe die dingen werken maar toch vind ik het maar een drama. Dus ben ik maar samen met Tabitha gegaan, samen staan we sterk zeg maar (en zij weet wel hoe die dingen in z'n werk gaan
Tongue out
). In de avond zijn Maik en Shanon nog even langs gekomen. Dat is een stelletje die we in maart of april hebben leren kennen. Maik z'n ouders wonen hier ook dus waren ze bij hun op bezoek. Daar zat Ali dan tussen 4 Nederlanders, niks begrijpend van wat er gezegd werd dus heb ik geprobeerd van Nederlands naar Engels over te schakelen om eerst een gesprek te voeren en daarna aan Ali uit te leggen wat we nou zeiden
Tongue out

Nu (op woensdag) zit ik te wachten op de doos die ik heb opgestuurd , de doos waar waarschijnlijk een verkeerd adres op stond dus ik ben benieuwd. Op internet stond iig dat hij vandaag aan moest komen dus we gaan het mee maken. Ik ga ook maar alvast beginnen met schoonmaken , dan kan mijn moeder iig niet zeuren als ze hier is

Tongue out

Groetjes Karin

Reacties

Reacties

Katie

Fijn dat je ook lekker aan jezelf denkt. Leuk dat je die Tabita hebt leren kennen. En ja Kaar, het huis moet er spik en span uit zien als je fam komt. Een gezellige tijd met je ma en broer. Tot de volgende keer.

Ina

Hallo Karin blij dat je het toch wel naar je zin heb en even lekker vakantie heb. Ja je moet wel even poetsen voordat je moeder en Ron komen maar een goede tijds besteding.
Ben al benieuwd naar je volgende brief veel plezier met je Ma en Ron groejes Ina

ma

Het doet me deugd dat je zo lekker aan de schoonmaak bent voor ons. Wij verheugen ons op t warme weer.

annet

nou meid het blijf leuk lezen zo hier zitten ze allemaal in de telefoon en ik ga gewoon jou reis verhaal lezen groetjes annet

martha

wat een leuk verhaal weer,ik heb er van genoten,ik hoop dat je het heel erg naar je zin hebt met je moeder en broer.groetjes

wilma verhoeven

hallo karin en ali hoe is het nu gesteld bij jullie alles nog naar wens ?
hopelijk wel jullie zitten harstikke leuk te wonen en misschien wil het ook wat vlotten om werk te vinden dan gaat de tijd wat sneller om zeker als ali zolang moet werken.
de tijd dat je ma en broer er zijn zullen ook wel snel voorbij gaan dat is dan wel weer jammer.
ik vond het zo leuk dat we jullie nog op het vliegveld zagen vond het echt lief dat je nog speciaal kwam kijken in de vertrek hal.
nou nog een fijne tijd met je familie en zeker met ali en kijk weer uit naar je volgende brief veel groetjes uit het koude en natte goirle (nederland)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!